07/05/2020

Campanya de participació ciutadana i recollida d'objectes #Memòriespandèmia

Veure imatge de Campanya de participació ciutadana i recollida d'objectes #Memòriespandèmia (nova finestra)

L’objectiu de la campanya és preservar els testimonis de la memòria oral, escrita, audiovisual i material que ajudin a interpretar l’impacte de la pandèmia mundial al nostre país.

El material donat esdevindrà el patrimoni cultural que les properes generacions podran vincular amb aquesta crisi que primer és sanitària, però també social, econòmica i cultural.

Aquest fons pot ser molt divers: epis (guants, màscares, bates i altre material sanitari...), cartells de tancat per COVID19, dibuixos d’infants “tot anirà bé”,  objectes domèstics que reflecteixen la vida sota mesures de quarantena i distanciament social; nous productes creats per empreses i indústria; obres d'art fins i tot a l’espai públic i ítems que representen projectes i iniciatives comunitàries.

La campanya va adreçada a la societat en general, però també, i en funció de l’àmbit d’actuació geogràfic i temàtic de cada museu, d’aquells a aquells actors socials, culturals i productius que siguin de més interès per la institució i el territori en el qual actua. El marc és molt ampli, amb l’objectiu de facilitar a cada museu l’enfocament més oportú del destinatari de la seva campanya particular.

L’Arxiu Municipal de l'Hospitalet s’ha afegit a una campanya similar i amb el Museu de l'Hospitalet treballen de forma coordinada al municipi.

Aquesta és una campanya que es realitza de forma coordinada amb diferents museus de les Xarxes de Museus d’Història i Monuments i de Museus d’Etnologia de Catalunya i això ens permetrà, una  vegada finalitzada la campanya, posar en comú el material donat, i avaluar-ne el resultat per tal de poder fer-ne una lectura transversal i en clau de país i desenvolupar un projecte comú de divulgació.

COM PARTICIPAR?

Si tens material que creus que pot ser d’interès envia’ns un missatge  a l’adreça cultura.museu@l-h.cat  Us agrairíem que el missatge contingui informació bàsica com:

• Nom i cognom de la persona que fa la donació
  • Fotografia de l’objecte o del document que es vol cedir. En cas de tractar-se d’un document digital pot adjuntar-se al correu
  • Breu descripció de context o informació rellevant sobre l’objecte o el document

Quan el Museu pugui tornar a obrir portes i atendre la recollida presencialment contactarà amb vosaltres per avaluar la donació i activar els mecanismes necessaris per fer-la efectiva