06/06/2021

Veure imatge de El Banc de Bones Pràctiques reconeix les propostes del Museu, Biblioteques i Centre Cultural la Bòbila en una edició especial Covid-19 (nova finestra)

La pandèmia provocada per la Covid-19 ha suposat un repte per a les polítiques culturals. El confinament i les restriccions de mobilitat van provocar una allau de cancel·lacions d'activitats. Molts projectes es van haver de replantejar i van trobar la sortida en els formats digitals.

El Museu, les Biblioteques i el Centre Cultural la Bòbila van activar activitats per, des dels seus àmbits, estar a prop de la ciutadania. Ara han estat reconegudes pel Banc de Bones Pràctiques dels governs locals que recull les iniciatives locals durant la pandèmia.

Poc després de l'inici de la pandèmia, el Museu va posar en marxa una campanya amb l'objectiu de preservar els testimonis orals, escrits, audiovisuals i materials que permetessin registrar l'impacte de la situació sanitària i generar un relat col·lectiu mitjançant la participació de la ciutadania. Una acció realitzada amb la cooperació de la Xarxa de Museus d'Història de Catalunya.

La campanya "No vull oblidar. Memòries de la Covid-19" s'ha desenvolupat a les xarxes socials del Museu instant els ciutadans a aportar els materials que consideressin representatius de la pandèmia: objectes pertanyents a éssers perduts, dibuixos intantils, "memes", cartells, cançons compostes durant el confinament... La culminació del projecte serà una exposició física al Museu a finals del 2021, principis del 2022.

Nota de premsa

Més informació a la pàgina web del Banc de Bones Pràctiques