09/06/2021

RecuperART-19

Veure imatge de RecuperART-19 (nova finestra)

RecuperART-19 s'adreça al col·lectiu de professionals sanitaris i resta de treballadors de la salut, que s'ha vist profundament afectat després d'haver estat treballant durant mesos per combatre la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19, i es basa en l'ús dels museus i centres d'art per a millorar el seu estat emocional. Se centra en la prevenció i gestió de possibles quadres d'ansietat, depressió o, fins i tot, lleus manifestacions d'estrès posttraumàtic associades a l'activitat professional durant la crisi del coronavirus.

El programa RecuperART-19 és una iniciativa de l'Institut Català de la Salut (ICS) amb el suport del Departament de Cultura.

La primera fase del projecte s'està duent a terme en quinze museus catalans i un centre d'art, entre els quals s'hi troba el Museu de l'Hospitalet.

El projecte RecuperART, que estava previst posar en marxa al setembre, s'ha volgut activar ara, moment en què la situació sanitària actual permet començar a implementar-lo. L'activitat podrà realitzar-se als museus participants a partir de la primera setmana de juliol.