22/02/2023

Veure imatge de El Museu de l’Hospitalet ha rebut en dipòsit l’obra instal·lació multimèdia, Retard (2021) de Vicens Vacca. (nova finestra)

El 17 de febrer la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, va presentat les noves adquisicions del Fons Nacional de l'any 2022, amb les col·leccions de patrimoni, fotografia, còmic i il·lustració i arts visuals en roda de premsa a Lleida, al Morera-Museu d’Art Modern i Contemporani.

L'Adquisició de Béns Culturals contribueix a completar, enriquir i donar suport a les col·leccions nacionals, actuals i futures, dels equipaments culturals i museístics del país.

També s’han comprat instal·lacions multimèdia i de tècniques diverses d’Erick Beltrán, La part abyssale (2013); de Pedro Torres, House of the Sun (2020) i Oriol Vilapuig, Otranto fanfàrria (2019-2022), que van al MACBA; o Aureli Ruiz, Love indifference (Homo sacer) (1994/2005/2007), que va al Museu d’Art Modern de Tarragona. Instal·lacions sonores de cabosanroque, Petrotuning (2021), que anirà al Museu d’Art de Girona, i Vicens Vacca, Retard (2021), que anirà en dipòsit al Museu de l’Hospitalet.

En el marc del Pla Integral de les Arts Visuals, el Departament de Cultura ha adquirit 43 obres de 43 artistes per un valor de 599.399 euros. La Generalitat ha fet un esforç d’inversió en els últims anys per adquirir obra d’artistes visuals, passant de 130.249 euros el 2016 a superar el mig milió d’euros, la inversió més alta en arts visuals fins el moment, i que ha crescut un 17% respecte l’any passat.
El 2022 s’han comprat 43 obres per a la Col·lecció Nacional d’Art Contemporani, a 18 artistes dones i a 25 artistes homes. La majoria són obres d'artistes vius i en actiu i predominen les produccions de l'última dècada d'artistes que han nascut entre 1971 i 1985.

Les obres comprades per la Col·lecció Nacional d’Art Contemporani seran dipositades en 15 museus de Catalunya i aborden qüestions polítiques com el feminisme i les identitats dissidents o els camps de treball franquistes. També fan palesa la diversitat de tècniques artístiques i els llenguatges presents en l’art contemporani: instal·lacions, fotografia, videoart, performance, art digital i arts plàstiques entre d’altres.