21/04/2023

Audioguia i ruta: "Deportats hospitalencs als camps de concentració nazis"

Veure imatge de Audioguia i ruta: "Deportats hospitalencs als camps de concentració nazis" (nova finestra)

L'audioguia proposa un itinerari pels carrers de la ciutat, escenaris hospitalencs de la història d’aquest episodi, entre 1930 i 1945 i de la vida dels veïns que van estar en camps de concentració del Tercer Reich, en el que es posen a l’abast recursos multimèdia per a qui vulgui saber més i de forma més exhaustiva.

La ruta es pot descarregar al telèfon mòbil amb l'App IZI.travel, disponible en tres idiomes: català, castellà i anglès.

El recorregut s'inicia al barri de Collblanc, transita pels barris de Sta. Eulàlia i Sant Josep i acaba al barri del Centre. Aquest itinerari contempla un recorregut per l'Hospitalet de la dècada dels anys 30 del segle XX amb disset punts o estacions relacionats amb a organitzacions sindicals, de beneficència, d'empreses, cooperatives i amb detalls biogràfics dels veïns que van ser deportats als camps nazis.

Al darrer punt del recorregut, a la Plaça Mossèn Homar, es fa un balanç de l'horror i s'explica el memorial personalitzat de les llambordes, Stolpersteine.

També podeu accedir a través del QR:

Aquest itinerari es un complement a l'exposició temporal que es pot visitar al Museu de l'Hospitalet-Casa Espanya entre els dies 30 de març i 9 de juliol.

Les audioguies del Museu de l'Hospitalet  han comptat amb el suport del Programa de memòria Democràtica de la Diputació de Barcelona.