30/04/2024

El Museu rep una donació de l’artista Jordi Barba

Veure imatge de El pas del temps (1991) © Jordi Barba, L'Hospitalet, 2024 (imatge cortesia de l'artista) (nova finestra)

El passat 11 d'abril de 2024 es va fer efectiva la donació de seixanta-dues pintures a l'oli de l'artista hospitalenc Jordi Barba al Museu de L'Hospitalet.

La donació consisteix en un conjunt de seixanta-dues peces, totes elles pintures a l'oli sobre tela, cartó, collage i una peça pictòrica tridimensional que engloben la trajectòria total de l'artista amb obres des dels inicis de la seva trajectòria fins a aproximadament els anys 2000.

Aquesta donació enriqueix el fons d'art contemporani del Museu de L'Hospitalet i permet preservar i difondre el talent artístic contemporani de la ciutat de L'Hospitalet en les darreres dècades.

Jordi Barba (Barcelona 1957)

Jordi Barba és llicenciat en Belles Arts per l'Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi de Barcelona. Malgrat que la seva trajectòria artística es consolida al llarg dels anys noranta, Barba va començar a exposar la seva obra l'any 1980.

El seu treball està influenciat per l'actualitat sociopolítica dels anys noranta i tracta temes com els conflictes bèl·lics, la pau o la família. Moltes de les obres donades al Museu van ser realitzades a la ciutat de l'Hospitalet i han format part tant d'exposicions individuals com col·lectives.

Barba ha sigut guardonat en més d'una ocasió amb el Premi Ricard Camí (1991, 1993 i 1995).

Des del 1991 col·labora com il·lustrador a La Vanguardia.

Museu de L'Hospitalet - C/ Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10 - Avís legal