27/10/2023

No vull oblidar. Memòries d’una pandèmia.

Veure imatge de No vull oblidar. Memòries d’una pandèmia. (nova finestra)

L'any 2020 va ser un any que quedarà escrit en la història com l'any que va esclatar la crisi de la COVID-19. Un virus que va provocar restriccions, confinaments, pèrdues de vides familiars i una futura nova normalitat que distava molt del que la població estava acostumada.

Durant aquell mateix any, el Museu de l'Hospitalet va endegar la campanya "No vull oblidar" com a part de la iniciativa "Memòries d'una Pandèmia" de la Xarxa de Museus d'Història i Monuments de Catalunya i la Xarxa de Museus d'Etnologia de Catalunya havien impulsat.

L'objectiu central de la campanya va ser la de preservar la memòria del moment històric que es va viure la primavera del 2020 amb la intenció, de crear un relat i, reflexionar sobre l'impacte que ha tingut aquesta crisi sanitària a la ciutadania, més concretament a la població de l'Hospitalet de Llobregat, Baix Llobregat i àrea metropolitana.

És per això que es va acordar recollir diferents objectes, testimonis, documents i escrits entre d'altres, que la ciutadania va produir durant les setmanes de confinament a conseqüència de la pandèmia.
Com a resultat de la campanya, el museu va rebre 30 donacions, tan individuals com col·lectives. Entre els objectes rebuts es poden trobar objectes materials, dibuixos, documents, relats, poemes, producció digital, iniciatives comunitàries... sent possible veure, a través d'aquestes donacions, la història i els sentiments viscuts durant un període de temps en què tots compartíem la incertesa del no saber què passarà.

Ara, quan es compleixen més de tres anys del confinament, us volem convidar a aquesta posada en valor a través de les xarxes socials que englobi un relat de les donacions, a tall d'exposició virtual, per així presentar-ho al públic i que no quedin en l'oblit.

Segueix-nos a @MuseuLH per gaudir d’aquesta experiència!

Amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.