08/06/2018

Tàndem Institut Mercè Rodoreda i Museu de l’Hospitalet

Veure imatge de  Tàndem Institut Mercè Rodoreda i Museu de l’Hospitalet (nova finestra)
Es proposa una exposició pràctica dels continguts curriculars en història. A la història de la ciutat es poden identificar processos i episodis de la història contemporània del país que, per la seva proximitat, resulten molt més entenedors i alhora generen vincles d’identitat amb el territori.

Els fenòmens de la emigració, urbanisme i la integració social es poden estudiar a diverses etapes del s.XX. Amb el professorat es va convenir la realització d’un itinerari facultatiu pels barris de Collblanc-La Torrassa i un taller per treballar la història contemporània de la ciutat durant el període franquista. Els estudiants van treballar l’anàlisi de materials i documents a partir dels quals podien elaborar les seves hipòtesis i fer una exposició de conclusions.

En aquest Tàndem van participar 90 estudiants de 4t d’ESO i l'equip docent de l'institut Mercè Rodoreda de l'Hospitalet.

Les sessions de treball es van realitzar els dies: 11, 12, 26 d’abril i el 15 de maig.

Museu d'Història de L'Hospitalet - c. Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10