11/03/2024

Mor l’artista hospitalenc Héctor Cesena

Al·legoria de l'Agricultura i la Indústria. Foto BIM-1972Veure imatge de Mor l’artista hospitalenc Héctor Cesena (nova finestra)

El passat dissabte 9 de març va morir a la Ciutat de l'Hospitalet de Llobregat l'escultor Hèctor Cesena veí del barri de Santa Eulàlia a l'edat de 94 anys. Artista autodidacta d'arrels italianes, Cesena va dedicar tota la seva vida a les Belles Arts i concretament a l'escultura, treballant en el seu taller particular. També va dedicar 16 anys de la seva vida a la docència a l'escola Massana d'Art i Disseny de Barcelona, treballant com a professor d'escultura.

La seva escultura d'estil figuratiu-realista era una oda a la vida i a la família. Com a artista va destacar àmpliament en l'àmbit de l'escultura funerària essent els cementiris de Tàrrega i Figueres uns dels que conserven més obra seva. Cesena va realitzar nombroses escultures que, actualment formen part de l'estatuària públic municipal de la ciutat de l'Hospitalet, com per exemple el Monument als Vells, popularment coneguda com "La velleta", situada a la plaça dels Avis de Santa Eulàlia, La família, al ?Parc de Can Buxeres, el bust de Just Oliveras ubicat a?la Glorieta de la Rambla Just Oliveras a la cruïlla amb l'avinguda Josep Tarradellas o el Monòlit en honor a Francesc Batallé situat a la Rambla de la Marina davant de l'escola Patufet Sant Jordi.

A més, el Museu de L'Hospitalet també conserva peces de l'artista com una còpia de la Velleta a mida real, l'original de l'Al·legoria de l'agricultura i la indústria ubicat a la plaça Blas Infante en el passat i avui retirat de la via pública o el bust de Jaume Reventós, donació de la família Reventós i peça que va formar part de la mostra "La Muntanya de Sal" organitzada el 2013 per tal de celebrar el desè aniversari del Centre d'Art Tecla Sala on es van exposar les millors obres del fons de la ciutat.

Des del Museu de L'Hospitalet volem traslladar el nostre condol als familiars i amics d'Hèctor Cesena. Descansi en pau.