08/02/2023

El Museu de L’Hospitalet estrena nou portal per a consultar el Fons d’art que custodia, conserva, estudia i difon.

Veure imatge de © De la imatge: Museu de L'Hospitalet, L'Hospitalet, 2023 (nova finestra)

El Museu de L’Hospitalet estrena nou portal per a consultar el fons d’art que custodia, conserva, estudia i difon. A través del web museulhfons.cat es podran consultar les més de 5.000 peces pertanyents a les col·leccions de la ciutat. El catàleg s’anirà ampliant mensualment.

Entre d’altres, es podran consultar l’extensa pinacoteca del museu, el fons escultòric de petit format, les obres en paper d’Estampa Popular, la nova donació feta per Daniel Giralt-Miracle, composta per més de 400 gravats de diferents autors materials, i el nou fons d’art urbà que s’està creant a través de les donacions dels muralistes que han fet intervencions a L’Hospitalet.

Un cercador permetrà cercar a través del nom de l’objecte, de l’autor o de la data, a més de fer cerques avançades mitjançant filtres. Per tal d’oferir aquest nou servei, durant els darrers anys s’han tornat a fotografiar moltes peces de les quals únicament es tenien fotografies analògiques. A més, s’ha dut a terme una feina per a contrastar les dades i actualitzar diferents registres com les mesures, els materials i les tècniques.

Aquest projecte estratègic forma part del Pla de patrimoni híbrid que s’ha dut a terme gràcies al suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Es tracta de desenvolupar un pla museològic digital que ajudi a connectar amb el públic virtual sense descuidar el presencial, amb l’objectiu que en el futur aquest fons digital es vagi ampliant amb la totalitat d’objectes del fons artístic, industrial, arqueològic i etnològic de les col·leccions de la ciutat de L’Hospitalet.