07/03/2024

'L'Hospitalet de Llobregat. Una nova manera d'aprendre i ensenyar' s'adapta al llenguatge de signes

Veure imatge de : © Frederic Ballell (Arxiu Fotogràfic de Barcelona), L'Hospitalet, 2024. (nova finestra)

L'exposició 'L'Hospitalet de Llobregat. Una nova manera d'aprendre i ensenyar” s'adapta al llenguatge de signes amb el suport del programa 'La Mirada Tàctil' de la Diputació de Barcelona.

L’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona a través del programa “La Mirada Tàctil” presenta una versió de l'exposició “L'Hospitalet de Llobregat. Una nova manera d'aprendre i ensenyar” adaptada a llenguatge de signes.

Aquesta mostra forma part d'un projecte expositiu en xarxa titulat "L'escola, llum de llibertat! L'educació durant la segona república".

Promogut per la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona a través del projecte "Memòria en Xarxa", el projecte s'articula a través de 17 museus de la demarcació de Barcelona. Cadascun dels museus va presentar una selecció d'objectes i documentació provinent de les seves col·leccions i dels arxius municipals, relacionats amb diferents àmbits sobre el paper de l'educació durant el període de la Segona República.

Aquest vídeo ens permet recuperar la contribució del Museu de l'Hospitalet i compartir l'adaptació d'aquesta exposició al llenguatge de signes.

Memòria en Xarxa és un projecte de la Xarxa de Museus Locals de l’Oficina de Patrimoni Cultural que organitza exposicions articulades entorn de la recuperació de la memòria històrica i que assenyala els museus com a dipositaris de la seva memòria material i com a transmissors d’un llegat cultural comú.

La Mirada Tàctil és un programa que impulsa des de l'any 2007 l'Oficina de Patrimoni Cultural. Desenvolupa diferents accions per garantir l’accessibilitat dels museus i el patrimoni a tots els usuaris, inclosos els col·lectius que pateixen algun tipus de discapacitat sensorial, física o cognitiva.