25/04/2024

Veure imatge de El Museu de L'Hospitalet rep una donació d'un lot de peces de l'antiga fàbrica de Can Trinxet (nova finestra)

Cristòbal Jaume, veí del barri de Santa Eulàlia a L'Hospitalet, dona al Museu un lot de vint-i-una peces procedents de l'antic complex industrial de Can Trinxet.

Aquest mes d'abril s'ha formalitzat la donació de Cristòbal Jaume al Museu de L'Hospitalet. Es tracta d'una col·lecció de vint-i-una peces entre les quals hi ha diferents caixes per emmagatzemar els teixits que es fabricaven a Can Trinxet, una corretja industrial, un filtre del motor d'un dels telers de la fàbrica i diverses bobines de fils.

Aquesta donació permet tenir constància i coneixement de les eines, materials i sistemes emprats en la indústria tèxtil del segle XIX, i molt especialment a la fàbrica de Can Trinxet, una de les indústries locals més populars.

Des del Museu agraïm les donacions de la ciutadania que permeten construir, reforçar i preservar la història de la ciutat, dels nostres avantpassats i de l'origen i desenvolupament dels nostres costums.