11/07/2024

“La peça del mes” del Museu de L’Hospitalet

Veure imatge de “La peça del mes” del Museu de L’Hospitalet  (nova finestra)

Coincidint amb les Olimpíades de París 2024, la peça destacada del mes de juliol és la gorra commemorativa dels Jocs Olímpics celebrats a Barcelona l’any 1992, que fa referència a l’Hospitalet com a subseu olímpica.

El Museu de L’Hospitalet presenta "La Peça del Mes", una selecció mensual d’una peça representativa del patrimoni de la ciutat. Aquesta iniciativa té com a objectiu donar a conèixer a la ciutadania les diverses col·leccions del museu, apropant el patrimoni local a la comunitat i enriquint els recursos educatius i científics.

El museu custodia una àmplia varietat de fons i col·leccions, que inclouen materials etnogràfics i històrics, peces de la cultura popular tradicional, del món rural i del llegat tecnològic de la industrialització a la nostra ciutat. També destaca una col·lecció de retaules religiosos d’art renaixentista i obres d’art del segle XX.

Cada fitxa de "La Peça del Mes" està estructurada en diversos àmbits: nom i descripció de l’element, imatges il·lustratives, glossari, bibliografia i informació sobre els horaris dels centres. Aquesta fitxa es publica tant al web del Museu com a les seves xarxes socials, adaptant-se a cada plataforma per garantir una major difusió.

Consulta aquí l'històric de "La Peça del mes"