25/04/2024

El Museu de L'Hospitalet col·labora amb l’artista Antònia Vilà per analitzar la donació de Daniel Giralt-Miracle

Veure imatge de © Museu de L'Hospitalet, 2024. (nova finestra)

El Museu de L’Hospitalet i Antònia Vilà -artista i professora catedràtica de la Universitat de Barcelona-, col·laboren per analitzar i documentar la col·lecció que Daniel Giralt-Miracle va donar a la ciutat de L’Hospitalet l’any 2021.

Algunes d’aquestes obres van formar part de l’exposició “Papers treballats. La donació d’obra gràfica de Daniel Giralt-Miracle a L’Hospitalet”, al Centre d’Art Tecla Sala. Ara, el Centre d’Art es troba elaborant el catàleg de l’exposició, en el que aviat podrem veure el llegat que va deixar Daniel Giralt-Miracle a la ciutat.

La col·lecció consta de 541 obres d’estampació gràfica formada per litografies, aiguaforts, serigrafies, linòleums o carborúndums, entre altres tècniques d’impressió o estampació sobre paper, cartó o metall. Gran part de la col·lecció van ser regals de grans personalitats artístiques com Joan Miró, Pilar Font, Antoni Tàpies o Carme Serra al que fou un important promotor de la cultura a L’Hospitalet i director del MACBA entre 1989 i 1994.

L'anàlisi de les obres per part de l’artista i catedràtica Antònia Vilà s’ha realitzat a la reserva del Museu amb el suport de les tècniques en conservació, que ara tindran la informació més exhaustiva possible per tal d’acabar de documentar la col·lecció als registres del Museu i de traslladar aquestes dades al Centre d’Art Tecla Sala per a l’elaboració del catàleg.