14/03/2024

Ens ha deixat José Quesada Herrerias, testimoni de la deportació als camps nazis.

Veure imatge de © Museu de L'Hospitalet, 2023. (nova finestra)

Ens assabentem amb tristor de la pèrdua d’en José Quesada Herrerías, nascut l'any 1928. Va ser testimoni de la deportació dels exiliats republicans espanyols als camps de concentració nazis. Viatjà amb la seva família, l’agost de 1940, en el comboi d'Angulema fins a Mauthausen, on es quedaren el seu pare Ciriaco i el seu germà Fèlix.

En José Quesada i els seus fills van participar en la jornada Stolpersteine, de record i homenatge als hospitalencs deportats als camps nazis, col·locant una llamborda davant del núm. 49 del carrer de l'Estrella de L'Hospitalet.

Des del Museu de L'Hospitalet volem traslladar el nostre condol als familiars i amics de José Quesada. Descansi en pau.