13/05/2022

Dona que frega i els fills tancats, viatja al Museu d’Art de Girona

Veure imatge de Dona que frega i els fills tancats, viatja al Museu d’Art de Girona (nova finestra)

L’obra del fons del Museu de L’Hospitalet de l’artista Esther Boix serà exhibida en l’exposició “Postectura, la construcció del demà” a partir del 21 de maig de 2022 al Museu d’Art de Girona.

El Museu de L'Hospitalet cedeix el gravat Dona que frega i els fills tancats, al Museu d'Art de Girona per l'exposició temporal que realça artistes catalans de la segona meitat del segle XX.

Aquesta exposició, comissariada per Bernat Puigdollers, commemora el grup Postectura, creat el 1950 i format per Joaquim Datsira, Ricard Creus, Josep Maria Subirachs, Francesc Torres Monsó, Josep Martí Sabé i Esther Boix. Amb el context de postguerra, el grup, com molts d’altres coetanis seus, volien treballar, no pels interessos individuals, sinó pels anhels col·lectius.

L'autora de la litografia cedida, Esther Boix (1927-2014), fou una pintora catalana, amb un repertori figuratiu però permeable amb experimentació constant d'altres estils centrada en la psique humana, sobre tot el conflicte social. Dona que frega i els fills tancats és un dels seus primers gravats.

Aquesta obra es podrà veure al Museu d'Art de Girona del 25 de maig fins a l'11 de setembre del 2022.

· H-688

· Títol: Dona que frega i els fills tancats

· Autora: Esther Boix

· Any: 1965

· Número de gravat 6/50

· Donació de l’Agrupació d'Amics de la Música l’any 1971.

· Dimensions, 16,5 x 22,5 cm. (planxa superior);18,2 x 30,5 cm. (planxa inferior). Marc: 65 x 50 x 3 cm.;paper: 64,2 x 49,2 cm (visible)