18/01/2018

“La peça del mes” al Museu de L’Hospitalet

Veure imatge de “La peça del mes” al Museu de L’Hospitalet  (nova finestra)

Aquest mes d'abril la peça que hem volgut destacar és el disseny d'una catifa floral creada per Ferran Farré González l'any 1999. Aquesta obra ens dona peu a explicar com a mitjans dels anys noranta L'Hospitalet decideix recuperar aquesta tradició tan vinculada al corpus per reinventar-la i posar en relació artistes i escoles.

El MuseuLH acull uns fons i col·leccions molt diverses: des de fons etnogràfics i històrics, amb peces provinents de la cultura popular tradicional, del món rural i del magnífic llegat tecnològic de la industrialització a la nostra ciutat, passant per una col·lecció de retaules religiosos d’art renaixentista, i produccions artístiques del segle XX.

Cada mes seleccionarem una peça representativa amb l’objectiu de donar a conèixer aquest patrimoni a la ciutadania. La “Peça del mes” vol esdevenir una instrument de divulgació i socialització del patrimoni hospitalenc per tal de fer-ho més proper.

Al mateix temps “La Peça del mes” enriqueix els continguts dels recursos educatius i científics que es troben a l’abast  a la pàgina web del Museu de l’Hospitalet.

La fitxa de “La Peça del mes” està estructurada en diversos àmbits: nom i descripció de l’element, imatges il·lustratives, glossari, bibliografia i informació sobre els horaris dels centres.  La divulgació de “La Peça del mes” es realitzarà al domini web del MuseuLH  i a les xarxes socials segons la seva especificitat.

Peces del mes