02/11/2020

Actes del Dia de la Memòria Democràtica a L’Hospitalet

Veure imatge de Actes del Dia de la Memòria Democràtica a L’Hospitalet (nova finestra)

El passat 29 d’octubre es va commemorar el Dia de la Memòria Democràtica a L’Hospitalet amb un acte institucional davant l’escultura El Pont de la Llibertat i la presentació de l’edició electrònica del catàleg de l’exposició “Parèntesi? L’Hospitalet abans i després de la Guerra Civil Espanyola”.

Com a edicions anteriors es fa fer un acte institucional al peu de l’escultura El Pont de la Llibertat de l’artista Eduard Arranz Bravo, ubicada a la cruïlla entre la rambla de la Marina i l’avinguda del Carrilet, amb la presència de portaveus de grups municipals i representants de l’associació Memorial Democràtic dels Treballadors i Treballadores de Seat.

Posteriorment, en el Museu de l’Hospitalet es va presentar el catàleg de l’exposició “Parèntesi? L’Hospitalet abans i després de la Guerra Civil Espanyola” realitzada entre els mesos de juliol i novembre de 2019, en un acte retransmès en directe pel seu canal Youtube, des de l’edifici de Can Riera. En el següent enllaç podeu accedir al vídeo:  https://youtu.be/Kcft2RTp8wA

El catàleg es presenta com el colofó de l’exposició que va tenir un elevat nivell d’acceptació entre els visitants. També va tenir una projecció a la xarxa social de Twitter, a través de quatre personatges ficticis que pretenien narrar els fets viscuts a l’Hospitalet abans i després de la guerra civil des de la seva òptica, sempre basats en fets reals i documentats, facilitant l’accés a documents i enllaços multimèdia.

Els actes del Dia de la Memòria Democràtica a L’Hospitalet volen retre homenatge als homes i les dones que van lluitar per la democràcia i la llibertat en el marc de la lluita antifranquista.