02/11/2016.

Celebrats els actes commemoratius del Dia de la Memòria Democràtica a L’Hospitalet .

Veure imatge de  Celebrats els actes commemoratius del Dia de la Memòria Democràtica a L’Hospitalet (nova finestra)

Amb la celebració del Dia de la Memòria Democràtica a L’Hospitalet la ciutat vol renovar els missatges d’homenatge i reconeixement  als homes i dones  que, durant el període  comprés entre la 2a República a la fi del règim franquista,  es van significar amb els valors de la democràcia, la llibertat, la pau i la justícia social; als veïns i veïnes de L’Hospitalet que amb la seva aportació van aconseguir espais de llibertat i construir una nova ciutadania.

El primer acte va estar la conferència de Carles Santacana, doctor en història contemporània i professor de la Universitat e Barcelona, sobre “El passat, entre la història i la memòria” on va donar elements de reflexió sobre les polítiques memorialistes així com també sobre la complexitat de l’anàlisi des de la historiografia.

El segon acte va estar la ofrena floral al Pont de la Llibertat, escultura de l’artista Arranz Bravo instal·lada a la rotonda entre l’avinguda del Carrilet i la rambla de la Marina.  Aurora Anton, conductora de l’acte institucional, va presentar l’actuació del sextet de violoncels de l’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts de l’Hospitalet: Víctor Fernández, Lucía Noal, Morgana Sánchez, Paula Izquierdo, Javier Mora i Alba Haro. Posteriorment van intervenir en Carlos Vallejo de l'associació Memorial Democràtic Treballadors SEAT i l’alcaldessa Núria Marín. L’acte va finalitzar amb una ofrena floral.

L’escultura Pont de la Llibertat,  inaugurada l’octubre del l’any 2007,  va estar resultat de l’impuls i del treball desenvolupat durant la seva trajectòria de l’entitat Pont de la Llibertat-L’Hospitalet Antifranquista. Aquesta entitat, dissolta el 2011, va estar l’evolució del Grup Antifranquista creat en el si del Centre d’Estudis de l’Hospitalet. Els seus objectius principals foren la recuperació i divulgació de testimonis de la lluita antifranquista, de la memòria col·lectiva que havia estat silenciada, així com la seva perseverança en la materialització de l’escultura.
.
Museu d'Història de L'Hospitalet - c. Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10