18/10/2021

Dues obres del Museu viatgen cap a terres de ponent

Veure imatge de Dues obres del Museu viatgen cap a terres de ponent (nova finestra)

El Museu de L'Hospitalet ha prestat a la Fundació Espai Guinovat dos gravats que formen part de la col·lecció Estampa Popular provinent de la donació que va fer el 1971 l'Associació d'Amics de la Música. Aquestes obres, amb gran càrrega de denúncia política, van ser venudes en una exposició a L'Hospitalet per recaptar fons i pagar les multes dels tancats a la Caputxinada del 9 de març de 1966 a Barcelona, dins el context d'oposició política al franquisme.

Les obres s'exhibiran a l'exposició “Guinovart: anhels de llibertat“, comissariada per Bernat Puigdollers, que es podrà veure a la seu de la Fundació (Plaça Mercat s/n d'Agramunt, Lleida) del 10 d’octubre 2021 al 6 de març de 2022.

En el gravat H-695 s'aprecien dotze quadrants en tres fileres de quatre, amb diferents escenes. Hi surt una calavera, un home, una dona cridant, dos homes amb un cartell on es llegeix NO HAY PELIGRO, un home dirigint un conjunt coral que canta TODOS CANTAMOS LA BOMBA YE YE i un conjunt de bidons o s'escriu TIERRA A LA VISTA PALOMARES 1966.

En el gravat H-696 es poden veure dos homes (només el cap). El que està en primer terme té la boca gran i oberta ensenyant totes les dents. Mostra un ull negre molt gran. Vesteix amb uniforme i al seu darrere hi ha l'altre home amb ulleres de sol negres i porta una porra trencada a la mà esquerra. Hi ha una llegenda que diu: USA GRAN GARROTE PERO USA GARROTE ROTO.

El grup Estampa Popular nascut als anys seixanta arreu de l'Estat espanyol va desaparèixer l'any 1967.

Museu de L'Hospitalet - C/ Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10 - Avís legal