22/12/2020

Veure imatge de Dibuixant en el Museu i conferència sobre la Revolució Industrial a L’Hospitalet (nova finestra)

Estudiants de l’Institut Mercè Rodoreda participen en dues activitats que tenen per objectiu l’aproximació al coneixement de la història i el patrimoni de la ciutat. Posant en pràctica les tècniques de  l’Urban Sketching van dibuixar una selecció de peces del Museu i alguns edificis del patrimoni arquitectònic del casc antic.  La segona activitat va estar una conferència sobre la Revolució Industrial a l’Hospitalet impartida per la professora Isabel Boj.

El 18 de desembre estudiants de Visual i Plàstica i d’Introducció a la Història de l’Art de 4t d’Eso van dibuixar diferents peces de les exposicions permanents “L’Hospitalet: un indret, una història” i “L’Hospitalet i la memòria democràtica”, ambdues a l’edifici de  Casa Espanya, amb l’objectiu de conèixer el patrimoni històric i artístic de la ciutat mitjançant la creació artística activa amb les tècniques de l’Urban Sketching.

El 21 de desembre la professora Isabel Boj (Facultat d’Educació de la UB) va impartir una conferència sobre la “Revolució Industrial a L’Hospitalet” als alumnes de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat. En format de videoconferència exposà els orígens de la industrialització a la ciutat, els aspectes socials i econòmics a través d’un recorregut virtual per la ciutat identificant  el patrimoni arquitectònic i usos industrials, l’aparició de nous barris d’obrers i la transformació del paisatge hospitalenc.

Ambdues activitats es van realitzar en el marc del Programa Tàndem entre l’Institut Mercè Rodoreda i el Museu de l’Hospitalet.