21/10/2015

Jornades d’història de L’Hospitalet

Organitzades pel Centre d’Estudis de L’Hospitalet i el Museu de l’Hospitalet, els dies16 i 17 d’octubre es van celebrar a Can Riera-espai de memòria les Jornades d’història de L’Hospitalet.

Amb un elevat nivell de participació i d’assistència de públic es presentaren un total de vint-i-nou comunicacions que abasten els àmbits temàtics següents: d’espai i territori, del segle XII fins el conveni de 1713, les transformacions agràries i industrials (1714-1890), el temps actual (1890-2015) i estudis diacrònics i generals.

A l’acte de cloenda els organitzadors van anunciar la voluntat d’editar una actualització del llibre “Història de l'Hospitalet : una síntesi del passat com a eina de futur”  publicat pel Centre d’Estudis de L’Hospitalet l’any 1997. D’aleshores ençà han estat nombrosos els estudis i recerques que s’han realitzat sobre el territori i la història de la ciutat.