23/06/2020

RecuperART-19

Veure imatge de RecuperART-19 (nova finestra)

El Museu de l’Hospitalet participa en l’innovador programa basat en museus i centres d’art per millorar l’estat emocional dels professionals sanitaris després de la pandèmia de la COVID-19, creat per l’Institut Català de la Salut (ICS) amb la col·laboració del Departament de Cultura. La proposta es basa en l´ús dels museus com a entorns de reflexió i millora del benestar emocional.

El programa està concebut per realitzar-se de forma individual i autònoma i se centra en la prevenció i gestió de possibles quadres d’ansietat, depressió o fins i tot lleus manifestacions d'estrès posttraumàtic associats a la seva activitat professional durant la crisi del nou coronavirus. Des del punt de vista clínic ha estat dissenyat pel Servei i Grup de recerca de psiquiatria, salut mental i addiccions del Campus Vall d’Hebron.

El Museu de l’Hospitalet contribueix en el programa RecuperArt-19 amb la selecció de cinc peces de les exposicions permanents:

- El naixement de Sant Roc. Obra d’oli sobre fusta del s. XVI, atribuïda a Jaume Huguet II  (H-89)
- Al·legoria de la República. Bust d’escaiola policromat de l’any 1931 (H-4069)
- Receptor de ràdio Stibert, model Cabalgata, anys 50 s.XX (H-6606)

- Gàrgola tallada en pedra amb forma de gos, s. XVI (H-137)

- Retrat de Tecla Sala Miralpeix, pintura al oli d'Antoni Vila Arrufat, realitzada l'any 1947 (H-6265)

Es tracta d’una iniciativa, pionera a nivell internacional en la que participen 16 museus de totes les regions sanitàries.

Museus participants

- Museu de l'Empordà, Figueres