20/09/2016.

El Museu inicia un programa de visites guiades adreçades a malalts d’Alzheimer, familiars i persones cuidadores .

Veure imatge de  El Museu inicia un programa de visites guiades adreçades a malalts d’Alzheimer, familiars i persones cuidadores (nova finestra)

El Museu de L’Hospitalet posa en marxa un servei de visites guiades adreçades a malalts d’Alzheimer, familiars i cuidadors/res. Aquesta iniciativa es fa en col•laboració amb el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), els Serveis Socials de l’Ajuntament de L’Hospitalet i la Fundació Santa Eulàlia. La primera visita tindrà lloc el 21 de setembre, coincidint amb el Dia Internacional de l’Alzheimer.

L’activitat s’emmarca en la línia establerta per la Regidoria de Cultura de fer arribar les propostes culturals a tots els sectors de la població. Seguint aquest objectiu, el Museu porta a terme accions d’atenció a la diversitat en el marc d’una oferta cultural inclusiva.

Cultura per a l’Alzheimer s’inicia el pròxim 21 de setembre amb la visita dels usuaris de la Fundació Santa Eulàlia, dedicada a l’atenció de la gent gran, a l’exposició permanent “L’Hospitalet: un indret, una història”. De 10 a 12.30 hores es farà un recorregut guiat per afavorir l’estimulació cognitiva i l’entrenament de la memòria.

El 7 d’octubre, d’11 a 12.30 hores, es farà una segona visita, en el marc de la Setmana Gent Gran, oberta als integrants de les juntes dels casals de la ciutat i als participants dels tallers de memòria.

Els col•lectius interessats en aquestes visites guiades poden posar-se en contacte amb el Museu per concretar dia i hora.

La proposta del Museu s’origina en el CCCB Programa Alzheimer que el centre barceloní va posar en marxa l’octubre de 2010. Consisteix en visites dinamitzades per a malalts d’Alzheimer a les exposicions i l’edifici del CCCB, antiga seu de la Casa de Caritat de Barcelona. Les visites són estímuls intel•lectuals que permeten establir connexions entre vivències pròpies i el món, evoquen memòries llunyanes i promouen el desenvolupament personal. Però, sobretot, ofereixen una estona única per compartir, aprendre, riure i emocionar-se..
Museu d'Història de L'Hospitalet - c. Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10