23/03/2020

Veure imatge de El Museu de l’Hospitalet s’afegeix a les mostres i missatges de condol per la pèrdua de Vicenç Capdevila Cardona. (nova finestra)
Per al Museu de l’Hospitalet és especialment significativa la seva pèrdua en tant que Vicenç Capdevila va estar un decidit impulsor de la creació d’aquest equipament durant la seva etapa com a Tinent de l’alcaldia de Cultura.

En el marc del cinquentenari del Museu de l’Hospitalet (2019-2022) recordem la història sobre la seva gènesi publicada l’any 1971 en el Boletín de Información Municipal (BIM) per Francesc Marcè i Sanabra, primer director. Allà recordava que l’any 1966 l’Ajuntament va adquirir Casa Espanya i que l’any 1970 la ponència de Cultura presidida per Vicenç Capdevila va determinar destinar-la a Museu i Arxiu Històric de la ciutat.

Més endavant, el 12 d’abril l’any 1972, se celebrà la darrera i definitiva inauguració a la que van assistir les autoritats locals i provincials. La crònica del BIM testimoniava l’assistència de Vicenç Capdevila, com anterior Ponent de Cultura, que a iniciativa seva es devia la creació del Museu.

El sr. Vicenç Capdevila va continuar vinculat al Museu i s’interessava per les seves activitats. Fa pocs dies va demanar la documentació del darrer estudi presentat a can Riera per a poder-lo llegir i estudiar a casa.

Descansi en pau.

Foto: AMHL 101 AF 0000308 /a.Monrós