07/03/2021

Un Barradas il·lumina Tecla Sala

Veure imatge de Un Barradas il·lumina Tecla Sala (nova finestra)

La pintura "Barcelona 1918" de Rafael Barradas pertanyent a col·lecció d'art del Museu de l'Hospitalet forma part de l'exposició "Our garden needs its flowers. Fluxos i narratives artístiques en el Districte Cultural de l'Hospitalet" que el Centre d'Art tecla Sala exhibeix des del passat 27 de febrer i fins el 18 de juliol de 2021 amb entrada lliure.

Our garden needs its flowers proposa una lectura de l'actual context artístic del Districte Cultural, dialogant amb altres obres a un segle de distància, com és el cas de l'oli sobre tela de Barradas.

Al Districte Cultural de l'Hospitalet, en els espais rehabilitats de l'antiga zona industrial de la ciutat conviuen i treballen artistes, músics i arquitectes, de diferents generacions i amb una geografia de procedència molt àmplia. L'exposició comissionada per David Armengol i Albert Mercadé reuneix artistes, més dissenyadors i espais creatius celebrant així la pluralitat del paisatge artístic actual de la ciutat i elogiant les arts visuals, la música i el disseny.

La mostra presenta una gran varietat de tècniques artístiques actuals: instal·lacions, obres sonores, ceràmiques, escultures, pintura, fotografia, etc. A l'inici de l'exposició es troba "una exposició dins de l'exposició" que segons la idea del comissariat junta les obres que fan apunts i referències a tot que es desenvolupa al llarg d'aquesta i proposa un diàleg entre tradició i present. És aquí on s'instal·len les referències clàssiques cap a pintures com "Barcelona 1918" de Rafael Barradas de la col·lecció del Museu de l'Hospitalet o l'obra de Joan Claret entre d'altres.

El recorregut segueix amb els àmbits units pels temes "El refugi mental", "Utopia i distopia", "Respiració". "Un art deconstructiu", "Natura o artifici", i altres. Algunes obres són una reflexió artística de el període del confinament; altres tenen la datació de l'any 2021 i encara estan en progrés, com a projecte Subur del col·lectiu Sitesize, una sèrie d'accions d'enterrament d'objectes representatius en quatre estadis culturals de l'Hospitalet, amb la seva presentació posterior a les sales de l'exposició. La sala "Magnetisme i combustió" és un homenatge a pintor Xavier Grau, que va passar els últims anys a l'Hospitalet i va morir el 2020.

L'exposició, d'entrada lliure, tindrà lloc fins al 18 de juliol de 2021. Estarà acompanyada per un programa d'activitats i exposicions, les dues primeres dedicades a l'espai de creació La Infinita i a el taller de videocreació de el programa "Art i territori" , ja es pot visitar al mateix espai expositiu.