24/07/2020

Veure imatge de Dos projectes del Museu i la participació en dos més reben el reconeixement amb el segell de Bones pràctiques (nova finestra)

El Museu contribueix al Banc de Bones Pràctiques amb dos projectes, un vinculat a la projecció externa d’una exposició i un altre sobre el procés participatiu per transformar la seva oferta educativa. Paral·lelament participa de forma activa en el projecte Tàndem LH amb el Servei d’Educació i l’Institut Mercè Rodoreda i col·labora en l'àmbit de noves tecnologies amb Torre Barrina.

El Banc de Bones Pràctiques dels governs locals ha reconegut set projectes impulsats per l’Àrea d’Educació, Innovació i Cultura per representar una aportació innovadora i de qualitat en els seus àmbits.

En l’àmbit de cultura  es reconeix com a bona pràctica la idea  recolzada pel Museu de L’Hospitalet d’explicar la història de la ciutat a través de personatges ficticis a Twitter que formava part de l’exposició temporal “Parèntesi? L’Hospitalet abans i després de la Guerra Civil Espanyola”. Quatre personatges de diferents generacions i paritaris en gènere narraven, des d’una perspectiva personal, els episodis històrics i els successos locals esdevinguts durant la guerra.

Com a pràctica significativa s’ha reconegut una altra iniciativa del Museu: el procés participatiu per transformar l’oferta del servei educatiu. Dels grups de discussió va sorgir un document marc per potenciar la integració, la participació i l’esperit crític en les activitats organitzades pel Museu i la creació d’un segell de qualitat i singularitat que hauran de complir les propostes d’activitats del Servei Educatiu.

Finalment, en l’àmbit de l’educació, es reconeix com a bona pràctica el projecte dels programes Fem tàndem L’H, amb la finalitat d’incrementar l’èxit escolar de l’alumnat de L’Hospitalet a través de la singularització dels centres educatius públics de la ciutat, mitjançant centres d’interès vinculats, entre d’altres, a les noves tecnologies, els mitjans de comunicació, la història, la ciència, la música, el teatre, la dansa, la lectura, el museu o la gametització. Els centres educatius estableixen aliances amb equipaments municipals culturals o tecnològics, entitats properes o ens especialitzats per tal d’establir sinergies de prestigi i de col·laboració dins i fora del centre educatiu.

El Banc de Bones Pràctiques dels governs locals és un servei, impulsat per la Federació de Municipis de Catalunya, la Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals i els ajuntaments de més de cinc mil habitants de Catalunya, que identifica i difon experiències innovadores de govern i gestió municipal.

Veure:  http://ow.ly/PBU130r0mMh