27/07/2018

Veure imatge de  L'exposició ‘Víctimes 1936-1945' recull el cas d'un hospitalenc desaparegut durant la Guerra Civil. Organitzada pel Memorial Democràtic, fins el 28 de febrer a Barcelona. (nova finestra)
L’exposició proposa conèixer episodis tràgics del conflicte (morts, rereguarda, persecució religiosa, destrucció del patrimoni, ferits, bombardejos, refugiats, camps de concentració, exili, repressió judicial i foses), però també aspectes encoratjadors (organitzacions d’ajuda, salvació del patrimoni, defensa passiva, assistència sanitària o persones que salven vides).

També recull el cas de l’hospitalenc Leandre Saura Castejón, que amb 17 anys va marxar de voluntari al front d'amagat, sense acomiadar-se de la família i del que mai se'n va saber res. Vuitanta anys després i gràcies a una visita a Can Riera espai de memoria de l'Hospitalet, els seus familiars van arribar a descobrir que havia mort al front de Terol. Televisió L'Hospitalet es va fer ressò de la notícia.

Aquesta exposició ens convida a reflexionar sobre la dimensió, l’abast i la diversitat de significats dels conceptes víctima.  A la vegada, és una galeria i un atles de les víctimes. Un recorregut entre un seguit d’objectes i grans mapes que ens mostren les conseqüències de la Guerra Civil i, per extensió, de tots els conflictes bèl·lics, el seu saldo negatiu —pot haver-n’hi, de positiu?

Exposició fins el 3 de març de 2019 a la seu del Memorial Democràtic, c. Peu de la Creu, 4 Barcelona
Museu d'Història de L'Hospitalet - c. Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10