05/07/2016.

Una mirada tàctil a l’exposició “Color, forma i volum” de l’Harmonia .

Veure imatge de  Una mirada tàctil a l’exposició “Color, forma i volum” de l’Harmonia (nova finestra)

El Museu de L’Hospitalet s’ha integrat en el projecte “La mirada tàctil”, que ha posat en marxa l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, amb l’objectiu de garantir l’accessibilitat cultural a tota la població. A partir d’ara, l’exposició “Color, forma i volum” de l’Harmonia disposa d’un espai multisensorial amb llibrets destinats a facilitar la visita a les persones amb discapacitat visual, ceguesa o sordmudesa.

L’exposició “Color, forma i volum” permet no només mirar sinó també tocar. A una calaixera instal•lada a l’entrada de l’exposició s’han col•locat uns llibrets en braille en català, castellà i anglès amb la informació que hi ha als plafons, que permeten fer un recorregut per l’exposició. Els elements arquitectònics de la mostra permeten que els objectes també es puguin tocar.

En les pròximes setmanes també s’instal•laran codis QR que remetran a vídeos en la llengua de signes per a la comunitat sorda signats i subtitulats per a la comunitat sorda oralista. Els vídeos es penjaran en un canal de Youtube.

Representants de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, de la delegació de l’ONCE a Catalunya i a L’Hospitalet i de les regidories de Benestar Social i Educació i Cultura de l’Ajuntament de L’Hospitalet han visitat avui l’Harmonia per veure com funciona el mòdul multisensorial.

El director del Museu, Josep Maria Solías, ha fet la visita guiada a l’Harmonia i ha destacat que amb aquesta acció el Servei de Cultura avança en l’eliminació de les barreres arquitectòniques i sensorials per facilitar l’accessibilitat física i cultural de tota la població.

Les institucions han de facilitar l’accés universal a la cultura i és aquest l’objectiu que compleix “La mirada tàctil” segons Aurèlia Cabot, cap de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, accions que pot aprofitar tota la població, a més de fer difusió del patrimoni de Catalunya.

L’ONCE col•labora en “La mirada tàctil” aportant l’expertesa i el coneixement de l’organització, segons Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE Catalunya, expertesa que ha posat a l’abast de la Diputació per tal que tothom pugui fer ús de la cultura.

El mòdul multisensorial de l’Harmonia és un pas més en l’adaptació d’esdeveniments culturals per a col•lectius amb necessitat especials com ha manifestat el tinent d’alcaldia i regidor de Benestar Social, Jesús Husillos, que ha destacat que no només calen recursos sinó sensibilitat per integrar.

L'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona va posar en marxa el projecte “La mirada tàctil” l’any 2007 com a element d’inclusió per assegurar l’accessibilitat cultural a tots els visitants. Actualment, hi ha 65 mòduls repartits pels equipaments que formen part de la Xarxa de Museus Locals.
.
Museu d'Història de L'Hospitalet - c. Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10