19/05/2022

TRAJECTE STEAM

Veure imatge de TRAJECTE STEAM  (nova finestra)

Quan parlem de les STEAM ens referim a un model educatiu originat als Estats Units. L'acrònim en anglès fa referència a Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques). Aquest model, nascut amb l'objectiu de crear una eina que ajudi a generar noves solucions davant un món cada vegada més competitiu, va moure's ràpidament del sector empresari a l'educatiu amb el fi d'estimular un tipus competències necessàries per al futur dels estudiants,  cada vegada més i més tecnològic.

En aquest sentit, és clau tots els espais d'educació més enllà dels centres educatius reglats entenguin i adaptin els nous currículums escolars en aquest context. En aquest marc els agents culturals i els museus en concret juguen un paper molt important ja que, compten amb una alta capacitat per oferir coneixement, activitats educatives, mètodes d'aprenentatge, etc. Tenen a les seves mans tot el necessari per a introduir l'art i la ciència des d'un enfocament útil i pròsper pel desenvolupament de joves i infants. Però perquè els alumnes puguin adoptar uns coneixements competents pel futur que els espera, aquests centres han de ser capaços d'incorporar eines i noves metodologies que espremin al màxim aquestes competències. Les STEAM s'han convertit en una eina fonamental per fer-ho.

El Museu de l'Hospitalet ha volgut posar el seu gra de sorra. A través d'Eras Muse, ha produït i acull a les seves instal·lacions l'exposició "Trajecte STEAM", que vincula els museus i el patrimoni amb l'educació a secundària de les STEAM. Aquesta mostra, que es troba al museu fins al 5 de juny, compta també amb una sèrie de continguts ampliats que ens faran profunditzar en alguns dels temes. A més, ens comparteix unes Tools ideades per ajudar-nos a introduir les STEAM al museu.

Per accedir als continguts de l’exposició i les Tools feu clic aquí.

Museu de L'Hospitalet - C/ Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10 - Avís legal