01/04/2021

Una obra d’Antoni Llena del museu viatja a les Terres de Ponent

Veure imatge de Una obra d’Antoni Llena del museu viatja a les Terres de Ponent (nova finestra)

El Museu de l'Hospitalet ha prestat la peça de l'artista plàstic Antoni Llena de l'any 1987 a l'exposició “Guinovart després de Guinovart”. La mostra que proposa un diàleg efímer entre Josep Guinovart i 13 artistes catalans de diferents generacions té lloc des del 21 de març fins al 12 de setembre de 2021 en la Fundació Privada Espai Guinovart (Agramunt, Lleida).

El collage en blanc i negre d'Antoni Llena va ingressar als fons del Museu de l'Hospitalet l’any 1987 i pertany al període en el qual l'artista treballava amb papers monocroms retallats, en els que progressivament anava apareixent el color.

Antoni Llena i Font (Barcelona, 1942) va començar el seu camí artístic en els anys seixanta. Creava escultures efímeres, obres d'ombres i papers, pintures amb pólvores de talc, escultures dessecades, etc. Formava part del Grup del Maduixer juntament amb Sílvia Gubern, Àngel Jové i Jordi Galí, i va participar en diverses exposicions pioneres de l'art pobre. És l'autor de les obres en l'espai urbà de Barcelona com David i Goliat a la Vila Olímpica (1992) i Homenatge als castellers en la plaça de Sant Miquel (2012). Les obres de l'artista estan en les col·leccions del MACBA, Fundació Antoni Tàpies de Barcelona, Museu Reina Sofia de Madrid i el MOMA de Nova York, entre altres. A més, Antoni Llena ha publicat diversos llibres i col·labora habitualment amb la premsa.

L'exposició “Guinovart després de Guinovart”comissariada per Bernat Puigdollers presenta l'art català dels últims anys i troba vincles, tant formals o tècnics, com a conceptuals o temàtics, entre Josep Guinovart i 13 artistes de tendències i edats molt variades. Més informació sobre l'exposició i la visita es pot trobar en la web Fundació Privada Espai Guinovart.