01/04/2021

Gravat. Francesc ArtigauVeure imatge de El Museu de L’Hospitalet presta tres “Artigau” per a la exposició “Francesc Artigau. Cròniques d’una realitat, 1965-1977” (nova finestra)

Les obres, composades per dos linòleums sobre paper i un oli sobre fusta de Francesc Artigau (Barcelona, 1940), pertanyen a la col·lecció d’art del Museu de L’Hospitalet. Aquestes seran presentades en l’exposició “Francesc Artigau. Cròniques d’una realitat, 1965-1977”, comissariada per l’historiador de l’art Sergi Plans a les sales del Museu d’Art de Girona del 13 de març al 5 de setembre de 2021.

La mostra, repassa la primera etapa d’una gran trajectòria de més de cinquanta anys, el període comprès entre la seva primera exposició en una galeria comercial, el 1965, i les primeres eleccions democràtiques a l’Estat Espanyol, l’any 1977, fet que marcà un punt d’inflexió de l’efervescència de la cultura militant durant el procés de restitució democràtica, època en que la qual Artigau torna als quaderns de dibuix i reprèn la pintura del natural amb un clar predomini del dibuix i el color.

L’artista, és un dels màxims representants de la nova figuració a Catalunya que, a mitjans dels anys seixanta, va  desafiar l’hegemonia de l’informalisme, tornant a utilitzar l’entorn quotidià i la realitat immediata com a font d’inspiració.

Amb motiu del 80è aniversari del pintor, la mostra recollirà no només pintures sinó també gravats i dibuixos, amb l’objectiu d’oferir un recorregut complert per la trajectòria de l’artista i que està marcada per la denúncia social i política de l’Espanya tardofranquista.