25/10/2021

Tres gravats del MdLH formaran part d'una exposició sobre l'antifranquisme

Veure imatge de Tres gravats del MdLH formaran part d'una exposició sobre l'antifranquisme (nova finestra)

Les reproduccions de tres gravats del Fons i Col·leccions del Museu de L’Hospitalet ajudaran al Memorial Democràtic a il·lustrar l’exposició “La imatge impresa en les cultures visuals de l’antifranquisme” comissionada pel Sr. Narcís Selles, en commemoració del 50è aniversari de la fundació de l’Assemblea de Catalunya. L'exposició s’inaugurarà el pròxim 16 de novembre del 2021.

Els gravats escollits són H-693, sense títol, de Josep Grau Garriga; H-740, sense títol de Grimal i H-743, sense títol de Carlos Mensa. Els tres autors foren integrants del grup Estampa Popular nascut als anys seixanta arreu d'Espanya i que va desaparèixer l'any 1967.

Aquestes obres, amb gran càrrega de denúncia política, van ser venudes en una exposició a L'Hospitalet per recaptar fons i pagar les multes dels tancats a la Caputxinada del 9 de març de 1966 a Barcelona, dins el context d'oposició política al franquisme.

Les tres obres provenen de la col·lecció d’Estampa Popular que l'Associació d'Amics de la Música va donar al Museu l’any 1971.

Museu de L'Hospitalet - C/ Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10 - Avís legal