22/04/2021

Tres peces del museu estaran en 3D

Veure imatge de Tres peces del museu estaran en 3D (nova finestra)

El Museu de l'Hospitalet ha proporcionat tres peces de les seves exposicions per fer models 3D. L'estudiant del Màster de la Gestió del Patrimoni i Museologia de la UB Blanca Pasqual ha fet els models in situ a través de la tècnica de fotogrametria. Aquest serà la part pràctica del seu treball final dedicat a la digitalització 3 D del patrimoni com una eina per millorar el vincle entre la població i el seu patrimoni.

En 3D es presentarà una peça de l'exposició "L'Hospitalet: un indret, una història" de la Casa Espanya que és una maleta dels anys 60-70 del segle XX. A més, dues peces de l'exposició "Color forma... i volum. Els retaules de l'església de L'Hospitalet" de l'Harmonia que són alguns elements arquitectònics de l'antiga església de Santa Eulalia de Mérida: el relleu de Sant Pedro i una gàrgola en forma de gos, ambdós dels finals del segle XVI, fets de pedra gres de Montjuïc.

La tècnica usada és la fotogrametria digital que és una de les tècniques més utilitzades i assequibles per fer models 3D. En general, aquesta permet l'obtenció de mesures fiables de diferents objectes i s'utilitza per estudiar i definir amb precisió la seva forma, dimensió i posició en l'espai. La presa d'un gran nombre de fotos de l'objecte des de punts diferents (que s'encavalquen i hi ha igualment orientats) donen la informació tridimensional i una visió estereoscòpica de l'objecte. L'ús de programes especialitzats permet construir amb aquestes imatges un model en 3D.

L'estudiant del Màster de la Gestió del Patrimoni i Museologia de l'UB Blanca Pasqual dedica el seu treball final del màster al caràcter democratitzador de la digitalització 3D del patrimoni i posa a la qüestió com es pot millorar el vincle entre la població i el seu patrimoni mitjançant la digitalització de peces i per tant la difusió d'aquest patrimoni. La part pràctica realitzada en el Museu de L'Hospitalet mostra que aquest tipus de projectes de digitalització tenen cabuda en l'àmbit dels museus locals i no sol dels grans museus. Els fons del Museu de l'Hospitalet que té gran varietat de peces proposen un camp ampli per a aquest treball.

Museu de L'Hospitalet - C/ Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10 - Avís legal