27/02/2018

Veure imatge de  Homenatge a Inocencio Salmeron. Familiars, amics i col·laboradors van retre un reconeixement al historiador de Collblanc – La Torrassa   (nova finestra)
La iniciativa de l’homenatge va sorgir de la Coordinadora d’AMPA’s de Collblanc la Torrassa i el Centre d’Estudis de L’Hospitalet, amb la col·laboració de la Regidoria del Districte II. Inocencio Salmerón, va néixer al carrer de Mas l’any 1929 i, de ben jove, va desenvolupar un gran interès per la lectura i l’escriptura.

El llibre Històries de Collblanc la Torrassa va ser impulsat per l’Arxiu Municipal de L’Hospitalet com a projecte de recerca i de recuperació de la memòria històrica de la ciutat i va ser publicat l’any 209.

L’acte va comptar també amb la participació de representants de l’Arxiu Municipal, del Centre d’Estudis L’Hospitalet, de la Revista Progrès i del Museu de L’Hospitalet amb els quals Inocencio Salmeron va tenir una intensa relació durant la realització de les seves investigacions històriques. A més, Montserrat Monrós, del grup Verba, va fer una lectura de poemes. L’alcaldessa li va fer lliurament d’una placa commemorativa
Museu d'Història de L'Hospitalet - c. Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10