03/12/2015

Restauració del templet modernista de Can Buxeres

Veure imatge de  Restauració del templet modernista de Can Buxeres (nova finestra)
El templet modernista forma part del Conjunt de Can Buxeres, catalogat en el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic de l’Hospitalet de Llobregat,  fitxa número 26. Inclòs igualment a l’Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) amb el número de catàleg 1556.

Obra de Manuel Joaquim Raspall i Mayol, data de l’any 1912. És una estructura de planta circular suportada per 6 columnes de formigó amb petits capitells que aguanten una cúpula modernista d’esfera i tambor. Combina elements modernistes i clàssics i destaquen: El recobriment de mosaics de ceràmica vidriada que formen diferents dibuixos i sanefes del taller de Lluís Bru de la veïna ciutat d’Esplugues; i les baranes de forja.

La restauració portada a terme ha permès recuperar l’aspecte original del templet sense introduir gaires elements moderns que el distorsionin. S’ha procedit a la restauració integral, amb la neteja global, la consolidació estructural dels elements metàl•lics i dels morters, la reintegració de peces de ceràmica vidriada a les columnes per garantir la durabilitat i el manteniment, i la recuperació del cromatisme allà on s’havia perdut el vidriat.