16/01/2019

Albert Casals realitza un tractament curatiu a una de les seves obres

Veure imatge de  Albert Casals realitza un tractament curatiu a una de les seves obres (nova finestra)
L'obra de la col·lecció del Museu, és un interretrat, o retrat interior, al qual durant la seva creació va aplicar àcid tartàric amb la intenció que, amb els pas dels anys, patís de la mateixa manera que l'artista envelleix i necessités les mateixes cures que ell necessita.

Interdama és tel títol de la composició abstracta (53,5 x 64,5 cm) consistent en un cercle ovalat al centre, de color groc envoltat per un altra cercle rosat, en el que hi ha unes incisions fent una mena de raigs. El cercle interior està fet de cera amb unes incisions que semblen dibuixar uns ulls i un nas. Una corda travessa el quadre verticalment i a la part inferior hi ha troços de tela d'encaix.

L'artista ha aprofitat la trobada per donar al fons bibliogràfic del Museu de l'Hospitalet dos llibres dedicats que recullen creacions seves.