02/01/2017

Irene Abril i Miquel Carandell guanyen la 31a edició de les Beques L’H

Veure imatge de  Irene Abril i Miquel Carandell guanyen la 31a edició de les Beques L’H (nova finestra)

Irene Abril i Miquel Carandell seran els encarregats d’investigar al voltant dels temes proposats en la 31 edició de les Beques L’Hospitalet per a llicenciats universitaris convocades per l’Ajuntament. La recerca se centrarà en els retaules del Museu de L’Hospitalet i la història de la sanitat pública a la ciutat. Les beques tenen una dotació de 3.000 euros cadascuna.

El jurat ha decidit atorgar la beca per fer la recerca sobre els retaules de l’església de Santa Eulàlia de Mèrida (s. XVI-XVII) exposats al Museu de L’Hospitalet a Irene Abril Vilamala. És llicenciada en Història de l’art per la Universitat Autònoma de Barcelona, màster d’iniciació a la investigació de les Humanitats: història de l’art, filosofia, llengua i literatura.

La proposta de recerca sobre la  història de la sanitat pública a L’Hospitalet, des del s. XIX als nostres dies, presentada per Miquel Carandell Baruzzi és la que ha obtingut el beneplàcit del jurat. Carandell és llicenciat en biologia per la Universitat de Girona, màster en Història de la Ciència i doctorat en Història de la Ciència per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Les beques tenen com a objectiu potenciar la recerca científica en els diversos àmbits vinculats al patrimoni històric de la ciutat. Les convoca el Museu i l’Arxiu Municipal de L’Hospitalet i comptem amb la col•laboració del Centre d’Estudis de L’Hospitalet. El termini per lliurar els treballs és de sis mesos a partir del dia que es comuniqui la resolució a les persones interessades.

El jurat estava format per Josep Maria Solías, cap de secció de Patrimoni Cultural de l’Ajuntament de L’Hospitalet, Jordi Piera, tècnic-assessor de Patrimoni Cultural, Carina Leyes, tècnica de l’Arxiu Municipal, Carles Santacana en representació del Centre d’Estudis de L’Hospitalet i Anna Vila Gracieta, tècnica de gestió del Museu de L’Hospitalet.
Museu d'Història de L'Hospitalet - c. Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10