02/09/2021

Veure imatge de Conservació i restauració de les obres del pintor Lluís Mestre Castellví (1910-1963) (nova finestra)

Iniciat el procés de restauració i conservació de la col·lecció d’obres del pintor hospitalenc Lluís Mestre Castellví . L'any 2020 en Pere Mestre Asensi va fer una donació d'una col·lecció de quadres del seu pare Lluís Mestre Castellví de 50 quadres de diverses mides i en diferents suports, una carpeta de dibuixos i esbossos a més de carpetes amb documentació.

En el Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya (CRBMC) està treballant la conservadora Teresa Schreibweis en la restauració de 35 olis sobre tela.

La intervenció ha rebut el suport d’una subvenció del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Lluís Mestre Castellví neix el 17 de setembre de 1910 al barri barceloní de Sants i la seva família aviat es traslladà a la Torrassa quan ell tenia quatre anys.

L'artista es va bolcar en el retrat; solia dibuixar amb traços ràpids i segurs els amics del seu germà Enric, tretze anys més jove. Entre el 12 i el 25 de setembre de 1931 els alumnes de l’acadèmia Alemany van exposar els seus treballs a la Sala Parés de Barcelona; Lluís Mestre va presentar cinc obres. Entre el 15 i el 29 d’abril del 1933 es va presentar a les Galeries d’Iquino, de Barcelona. L’Orfeó de Sants, organitzador de nombrosos actes de la festa major d’aquesta barriada, va invitar-lo en 1934 a participar en un certamen col·lectiu amb alguna de les seves teles.

Com que durant la guerra va lluitar en el bàndol republicà, acabat el conflicte va patir la ignomínia de la depuració franquista. Passat aquest període va pintar amb afany a tall d’estudi. Intransigent amb ell mateix, no trobava el moment de sotmetre’s a la crítica de l’opinió pública.

L’activitat artística del pintor no seria coneguda en els ambients culturals de la nostra ciutat fins al 1944. Del 15 al 27 d’agost d’aquell any l’Ajuntament de l’Hospitalet li va oferir la sala de sessions perquè exposés la seva obra. Més tard participà en els certàmens col·lectius del Cercle Artístic de Sant Lluc i del Real Círculo Artístico, del que era soci, també en les exposicions nacionals de Belles Arts, en la Bienal Hispano Americana i vàries més. Obtingué beques per estudiar a París i al Museu del Prado. Va realitzar retrats per encàrrec i s’especialitzà en el bodegó.

Prengué part a la vida associativa de la seva ciutat i freqüentà els Amics de la Música, la Festa Major de la Torrassa, la Parròquia dels Desamparats, el “Pimpinela” i l’”Aliança”. Hi ha vàries de les seves obres a la Casa Consistorial i al Museu de l’Hospitalet. També va col·laborar amb Ricard Lluch de Collblanc en la seva construcció de pessebres.

A la seva mort es va presentar una mostra antològica de la seva obra als Amics de la Mùsica. El seu nom fou donat a un dels carrers de la ciutat i a un dels premis Ciutat de l’Hospitalet des de 1966 a 1973.

Museu de L'Hospitalet - C/ Joan Pallarès 38 - Telf: 93 403 61 10 - Avís legal