31/10/2019

Veure imatge de  L’Hospitalet abans i després de la Guerra Civil a través de personatges ficticis en Twitter (nova finestra)
El vídeo “L’Hospitalet abans i després de la Guerra Civil a través de personatges ficticis en Twitter” ha estat seleccionat pel comitè organitzador de la IV Jornada de Patrimoni Cultural. En aquesta edició la jornada va tractar sobre “Noves narratives per al patrimoni cultural: del 3D a les experiències immersives”.

La jornada, celebrada el 30 d’octubre a l’emblemàtic edifici de La Pedrera (BCN), va dedicar un espai a la projecció de vídeos seleccionats. Segons l’organització es va realitzar una convocatòria sobre projectes de noves narratives i en aquesta sessió es projectaven les millors produccions escollides per un jurat.

Aquesta idea cal emmarcar-la en el context del projecte museogràfic de l'exposició temporal "Parèntesi? L'Hospitalet Abans i després de la Guerra Civil Espanyola " (del 18 de juliol al 3 de novembre 2019) commemorativa dels 80 anys del final de la guerra i també com a aportació local al projecte Memòria en Xarxa, realitzat per la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona.

Els personatges són ficticis, si bé estan inspirats en personatges representatius d'una generació i estrat social. Tot i les limitacions es pretén una transversalitat, generacional i social hospitalenca, representativa de la dècada dels anys 30 del segle XX.

Maria Alarcón @Maria_PLH es presenta com a valenciana i hospitalenca d'adopció, treballa en una fàbrica tèxtil i afiliada al sindicat anarquista CNT.

Eugeni Miralles @Eugeni_PLH representa la petita burgesia local, treballa com a director de fàbrica i es defineix políticament com a conservador.

Ramon Vilardell @Ramon_PLH és un jove que treballa en el comerç local, militant d'esquerres que no dubtarà a allistar-de voluntari per lluitar al front.

Carmeta Fontanet @Carmeta_PLH contribueix a enriquir l'exposició des de la perspectiva d'una nena que viu en una masia de la marina hospitalenca.

Idea original dels comissaris de l'exposició Cintia Alonso Gago (@lareira_)  i Daniel Sáez Ramírez (@dani_lestrange) . Col·labora Centre d'Estudis de l'Hospitalet. Disseny gràfic Òscar Bestué. Organitza i produeix Museu de L'Hospitalet.

Aquest projecte ha estat mereixedor de l'atenció del bloc especialitzat en patrimoni cultural "La cultura social" en un article publicat el passat 25 d'octubre.

Des del Museu de L’Hospitalet ens congratulem d’aquest reconeixement i fem extensives les felicitacions a la Cintia Alonso i al Daniel Sàez.