07/10/2020

Veure imatge de Participa amb les teves creacions i objectes a l’exposició ‘Memòries d’una Pandèmia” organitzada pel Museu de l’Hospitalet! (nova finestra)

El Museu de l’Hospitalet vol preservar els testimonis de la memòria oral, escrita, audiovisual i material que ajudin a interpretar l’impacte que ha tingut la pandèmia al nostre país. I ho vol fer a través de creacions i objectes que esdevinguin el patrimoni cultural que les properes generacions podran vincular amb aquesta crisi que, primer és sanitària, però també és social, econòmica i cultural.

Podeu enviar-nos tot tipus de material… des de dibuixos que vau pintar, pancartes, objectes domèstics que veu crear, vídeos que vau enregistrar, fotografies que vau prendre, receptes, cançons, escrits o manualitats fins a nous productes que heu adquirit o confeccionat a casa com guants, mascaretes o d’altres materials sanitaris com bates o pantalles.

Tots aquests objectes i material donarà una visió 360º del que és viure sota mesures de quarantena i distanciament social i pot participar-hi tothom que ho desitgi.

Aquesta és una campanya que es realitza de forma coordinada amb diferents museus de les Xarxes de Museus d’Història i Monuments i de Museus d’Etnologia de Catalunya i això ens permetrà, una  vegada finalitzada la campanya, posar en comú el material donat, i avaluar-ne el resultat per tal de poder fer-ne una lectura transversal i en clau de país i desenvolupar un projecte comú de divulgació.

COM HI POTS PARTICIPAR?
Si tens material que creus que pot ser d’interès envia’ns un missatge  a:  cultura.museu@l-h.cat
Us agrairem que el missatge contingui informació bàsica com:
· Nom i cognom de la persona que fa la donació
· Fotografia de l’objecte o del document que es vol cedir. En cas de tractar-se d’un document digital pot adjuntar-se al correu
· Breu descripció de context o informació rellevant sobre l’objecte o el document

El Museu us contactarà per com atendre la recollida presencialment.
Us animem a tots a participar perquè no volem oblidar.
Recordar és també un procés d’aprenentatge. Tot el procés viscut en aquesta pandèmia mundial marcarà el nostre futur més immediat com a societat.