06/04/2022

El Museu fa 50 anys!

Veure imatge de El Museu fa 50 anys! (nova finestra)

El 17 d’abril de 1972, després d’un procés de diversos anys, s’inauguraven les sis primeres sales del museu a Casa Espanya, encara ara seu principal del Museu de L’Hospitalet. Avui, l’any 2022, volem festejar el cinquantè aniversari del Museu amb cinquanta objectes rellevants, un per cada any de celebració, en un conjunt mai vist a la ciutat.

Un dels objectius principals d’un museu és la conservació dels objectes que poden ajudar-nos a comprendre’ns a nosaltres i la nostra història, així com la seva difusió a la ciutadania. Agafant-nos a aquest concepte, hem volgut portar-vos cinquanta peces, una per cada any del museu, objectes que transmeten quelcom d’especial, ja sigui per la seva bellesa, la seva excepcionalitat o pel record que desperten en nosaltres.

Una idea que recorre l’exposició de forma transversal és la diversitat, ja que hem volgut mostrar àmbits i aspectes diferents, i per això, els hem agrupat en set àrees temàtiques però també per les garlandes de colors símbol de la festa, que us guiaran en un recorregut lliure per l’exposició.

Les peces s’han seleccionat buscant la seva rellevància i excepcionalitat, intentant mostrar un conjunt d’objectes que no hagin sigut exposats abans a la ciutat. Al llarg de la mostra revelarem documents importants per la ciutat, art inspirat i creat in situ, objectes singulars de personatges destacats de la ciutat, així com objectes que ens expliquen la història i evolució de l’Hospitalet de Llobregat, marcant algunes fites històriques. Alguna de les peces que ens acompanyen avui ens donen testimoni d’altres institucions que també celebren el seu cinquantè aniversari i que hem volgut que ens acompanyin.
Volem que aquesta exposició sigui un record d’aquesta fita, els cinquanta anys del museu, i un bon auguri per poder celebrar-ne molts més d’anys, en companyia de tots vosaltres.

Objectes mai vistos a l’Hospitalet i relacionats amb la història de la ciutat, el nostre passat col·lectiu i la seva memòria. L’exposició 50 objectes per a 50 anys no us deixarà indiferents.

AgraÏm la col·laboració d'institucions i entitats:

Archivo General de Simancas
Arxiu Capitular de Barcelona