Ocàs dóna nom a la sèrie pictòrica d'en Norman que ens presenta un estat de la qüestió que evidencia la transició vers les tenebres que i en què la humanitat es troba: des de les matances i guerres fins al canvi climàtic, passant per l’auge de la intolerància i una nova espècie de totalitarisme molt semblant al que ja va haver d’enfrontar fa cinquanta anys, el pintor vol sacsejar l’espectador perquè ell creu en la pròxima sortida de Sol.
Norman Narotzky (Brooklyn, 1928) viu i treballa a Catalunya des del 1958. Va ser partícip de les principals tendències pictòriques nacionals i internacionals durant el franquisme (informalisme, expressionisme abstracte, pop). Sempre ha mostrat un fort compromís contra el feixisme i l’antisemitisme, que el va portar a enfrontar-se a la censura franquista el 1967.
Els últims anys (2014-2019) s’ha centrat en la seva sèrie Ocaso on analitza els mals de la societat contemporània a través de contrastos cromàtics intensos i veladures que aconsegueix gràcies a la depurada tècnica del collage.
Podem trobar obra seva a les col·leccions del Philadelphia Museum of Art, el Centro Nacional de Arte Reina Sofia, el Museu de l’Hospitalet i més recentment el Museu Nacional d’Art de Catalunya, entre d’altres museus nord-americans i repartits arreu del món.